GDPR-policy

Allmän dataskyddsförordning ('GDPR'), som trädde i kraft den 25 maj 2018, är en utveckling av befintliga bestämmelser om skydd av personuppgifter som fastställts och tillämpats av Europeiska unionen. UK Business Marketing åtar sig att säkerställa att dess tjänster överensstämmer med GDPR och att låta kunderna fortsätta att använda dem.

Företaget har i månader utnämnt ett internt team, bistått av företagsadvokater och andra professionella konsulter och experter, för att vidta alla nödvändiga åtgärder för att uppnå GDPR-efterlevnad. Nedan följer en allmän översikt över företagets efterlevnad av GDPR. För ytterligare information, kontakta dataskyddsombudet på: kontakt@host.

Databehandling

Företaget behandlar personuppgifter endast i den mån som är nödvändig och i överensstämmelse med tillämpliga dataskyddslagar, inklusive GDPR. Företaget har säkerställt att det finns en rättslig grund för all behandling av personuppgifter för registrerade från EES. Dessutom har företaget säkerställt efterlevnaden av alla juridiska dokument, inklusive, men inte begränsat till, kontrakt och integritetspolicyer, med GDPR.

Tekniska och organisatoriska standarder och säkerhet

Företaget har genomfört en omfattande datakartläggningsrevision som täcker alla personuppgifter och datauppsättningar som behandlas och de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som används för att skydda och säkerställa dessa data.

Utbildning

Företaget erbjuder sina anställda kontinuerlig utbildning om GDPR, de dataskyddspraxis som företaget tillämpar och vikten av datasäkerhet.

Användarrättigheter

Enligt GDPR har personer vars data behandlas följande rättigheter: (i) rätt att få tillgång till personuppgifter; (ii) rätt att korrigera personuppgifter; (iii) rätt att radera personuppgifter; (iv) rätt att begränsa behandlingen av personuppgifter; (v) rätt att invända mot behandlingen av personuppgifter; (vi) rätt till dataportabilitet; (vii) rätt att lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet; och (viii) rätt att återkalla samtycke (om tillämpligt). Kontakta oss på: kontakt@monsinocasino.com.se. Vi har även utbildat vårt dedikerade team för integritet och säkerhet för att svara på sådana förfrågningar och för att följa principerna om 'inbyggd integritet' och 'integritet som standard' vid utvecklingen av ytterligare plattformar, produkter, funktioner och tjänster.

Incidenthantering

Företaget har implementerat en process för att hantera dataintrång och kommer att omedelbart underrätta personuppgiftsansvariga, tillsynsmyndigheter och slutanvändare i den utsträckning som krävs enligt tillämplig lag.

Logga in
Registrering
GDPR-policy